Prawdziwego szefa poznaje się po…
No właśnie po czym? Zapewne jest wiele takich elementów, jakie można by tu wymienić. Chciałbym się skupić i przy okazji zaprosić Was do refleksji na temat umiejętności DELEGOWANIA, bo… …prawdziwego szefa poznać można po tym: „w jaki sposób dzieli się swoją władzą,...
Czy zespołowość przetrwa w trudnych czasach?
Podjąłem ten temat i postawiłem takie pytanie, ponieważ dziś większość firm ze względu na sytuację zaczyna pracę lub już pracuje w tzw. „zespołach rozproszonych”. Wielu z nas ma obawy czy pracując zza ekranu komputera, bez codziennych fizycznych kontaktów z innymi w...
Skąd menadżer powinien czerpać ekspercką wiedzę i inspirację?
Takie pytanie dostaję średnio raz w tygodniu, kiedy mam przyjemność pracować z różnymi osobami na konsultacjach, coachingu czy szkoleniach. Zawsze jednak zaskakuje mnie to pytanie, bo dostęp do informacji w dzisiejszych czasach wydaje się dość prosty. Jednak, gdy...
„Prokrastynacja – to codziennie się dzieje”
Co to jest to tajemnicze słowo „prokrastynacja”? Poprosiłem moją koleżanką z biura Angelikę, by rozwikłała tę zagadkę i znalazłareceptę. Zobaczcie co napisała, a ja podpisuję się pod tym w 100%, bo trafia w sedno sprawy. Kiedysam prowadzę szkolenia z tej tematyki, to...
Szef, też człowiek!!
Dobry, skuteczny lider zawsze jest na posterunku, potrafi dobrze delegować zadania, jest wyrozumiały dla pracowników, udziela informacji zwrotnej, chwali, walczy o swojego pracownika u przełożonych, rozwiązuje konflikty, wyciąga wnioski, analizuje sytuację rynkową,...
Zmiany, zmiany, zmiany…
Są takie sytuacje w pracy zawodowej, że nagle zmienia się rzeczywistość, w której działasz. Masz zaplanowane działania na najbliższy miesiąc, kwartał, może nawet rok. Masz postawione cele, wizja staje się realna w jakimś stopniu, bo dzień po dniu po kawałeczku ją...
„Ufaj swoim współpracownikom i buduj zaufanie do siebie – to podstawa dobrych relacji z pracownikiem”
Ufać pracownikom to dać im przestrzeń do działania i wierzyć, że wkładają serce w to co robią w pracy. Z drugiej strony, co robić, by budować zaufanie do siebie jako szefa? Bo przecież naturalne jest, że jeśli pracownik darzy zaufaniem przełożonego to wzrasta jego zaangażowanie w pracę.
Cykliczny Briefing – czy to strata czasu?
Po jednym ze spotkań w firmie, u potencjalnego klienta, naszła mnie refleksja, którą chciałbym się z Wami podzielić i przypomniał mi się cytat, który zaraz odnalazłem: „Organizowanie jest tym, co robisz, zanim zaczniesz coś robić, dzięki czemu kiedy już to robisz, nic...
Jak zrobić dobrego menadżera?
To jest temat, który spędza sen z powiek wielu właścicielom firm, zarządom czy działom HR. Jeśli by się głębiej zastanowić, to najpierw trzeba by sobie odpowiedzieć na pytanie - co jest wyznacznikiem „dobry”? realizuje cele wymaga od podwładnych jego dział przynosi...
Jak zrobić dobrego pracownika?
Jak zrobić dobrego pracownika? „Zwolnić tego, co nie jest dobry i zatrudnić idealnego” – raz kiedyś usłyszałem coś takiego na jednym ze spotkań. Jeden kierownik radził tak drugiemu. Proste prawda? Podszedłem, zapytałem: „A jaki to ten idealny?” – no i zapadła...