Czy da się pracować mniej a efektywniej?

Czy da się pracować mniej a efektywniej?

Ciekawe jest to zagadnienie, ponieważ na pierwszy rzut oka wydawałoby się, że przecież jeśli mniej się będzie pracowało to naturalne, że efekty przyjdą później. Z drugiej jednak strony, jeśli dane zadanie potrafię wykonać (przy dobrej koncentracji) w 6 godzin, a nie...

czytaj dalej
„O sprzedaży i byciu handlowcem…. – po mojemu”

„O sprzedaży i byciu handlowcem…. – po mojemu”

Gdy rozpocząłem swoją przygodę zawodową jeszcze kończąc studia, trafiłem do sprzedaży. Pierwsza praca to sklep z odzieżą młodzieżową w galerii handlowej. Nie sądziłam wtedy, że po wielu latach będę miał przyjemność i zaszczyt stawać przed innymi i przekazywać na...

czytaj dalej
Mów co dla Ciebie ważne, by zespół podążał za Tobą!

Mów co dla Ciebie ważne, by zespół podążał za Tobą!

W swojej pracy zawodowej pewnego dnia awansowałem na lidera i miałem przyjemność zarządzać zespołem. Zespołem, gdzie jeszcze do niedawna byłem tylko kolegą z zespołu. Budowałem też nowy zespół od podstaw i zmieniałem go, dostosowując do potrzeb organizacji. Miałem też...

czytaj dalej
7 trików na motywację pracownika – które zawsze działają

7 trików na motywację pracownika – które zawsze działają

Ach, gdyby mi się chciało, tak jak mi się nie chce” – no… prawie, tak brzmiał ten słynny cytat z Kubusia Puchatka ☺ Faktycznie jednak gdy pracuję z menadżerami na różnym szczeblu i z różnym stażem, często słyszę pytania:Czym motywować pracowników, by „chciało im się...

czytaj dalej
Czy warto być empatycznym szefem?

Czy warto być empatycznym szefem?

Ostatnio, z punktu widzenia czasów, w jakich przyszło nam wszystkim funkcjonować, w których nie jest łatwo prowadzić biznes, czy pracować ze swoim zespołem, gdy często zmuszeni jesteśmy do pracy w strukturze rozproszonej i w ciągłej zmianie, rozmawialiśmy w firmie o empatii.

czytaj dalej
Stawiasz sobie cele?

Stawiasz sobie cele?

Dlaczego warto wciąż stawiać sobie cele, mimo iż nie każdy się uda zrealizować? Mało kto z nas stawia sobie takie pytanie. Raczej skupiamy się na tym i szukamy odpowiedzi na to, jak wyznaczyć sobie cele lub jak je osiągać – czyż nie? Dlaczego jednak w ogóle warto,...

czytaj dalej
Prawdziwego szefa poznaje się po…

Prawdziwego szefa poznaje się po…

No właśnie po czym? Zapewne jest wiele takich elementów, jakie można by tu wymienić. Chciałbym się skupić i przy okazji zaprosić Was do refleksji na temat umiejętności DELEGOWANIA, bo… …prawdziwego szefa poznać można po tym: „w jaki sposób dzieli się swoją władzą,...

czytaj dalej
Czy zespołowość przetrwa w trudnych czasach?

Czy zespołowość przetrwa w trudnych czasach?

Podjąłem ten temat i postawiłem takie pytanie, ponieważ dziś większość firm ze względu na sytuację zaczyna pracę lub już pracuje w tzw. „zespołach rozproszonych”. Wielu z nas ma obawy czy pracując zza ekranu komputera, bez codziennych fizycznych kontaktów z innymi w...

czytaj dalej
„Prokrastynacja – to codziennie się dzieje”

„Prokrastynacja – to codziennie się dzieje”

Co to jest to tajemnicze słowo „prokrastynacja”? Poprosiłem moją koleżanką z biura Angelikę, by rozwikłała tę zagadkę i znalazłareceptę. Zobaczcie co napisała, a ja podpisuję się pod tym w 100%, bo trafia w sedno sprawy. Kiedysam prowadzę szkolenia z tej tematyki, to...

czytaj dalej