Czy da się pracować mniej a efektywniej?
Ciekawe jest to zagadnienie, ponieważ na pierwszy rzut oka wydawałoby się, że przecież jeśli mniej się będzie pracowało to naturalne, że efekty przyjdą później. Z drugiej jednak strony, jeśli dane zadanie potrafię wykonać (przy dobrej koncentracji) w 6 godzin, a nie...
„O sprzedaży i byciu handlowcem…. – po mojemu”
Gdy rozpocząłem swoją przygodę zawodową jeszcze kończąc studia, trafiłem do sprzedaży. Pierwsza praca to sklep z odzieżą młodzieżową w galerii handlowej. Nie sądziłam wtedy, że po wielu latach będę miał przyjemność i zaszczyt stawać przed innymi i przekazywać na...
Mów co dla Ciebie ważne, by zespół podążał za Tobą!
W swojej pracy zawodowej pewnego dnia awansowałem na lidera i miałem przyjemność zarządzać zespołem. Zespołem, gdzie jeszcze do niedawna byłem tylko kolegą z zespołu. Budowałem też nowy zespół od podstaw i zmieniałem go, dostosowując do potrzeb organizacji. Miałem też...
7 trików na motywację pracownika – które zawsze działają
Ach, gdyby mi się chciało, tak jak mi się nie chce” – no… prawie, tak brzmiał ten słynny cytat z Kubusia Puchatka ☺ Faktycznie jednak gdy pracuję z menadżerami na różnym szczeblu i z różnym stażem, często słyszę pytania:Czym motywować pracowników, by „chciało im się...
Czy warto być empatycznym szefem?
Ostatnio, z punktu widzenia czasów, w jakich przyszło nam wszystkim funkcjonować, w których nie jest łatwo prowadzić biznes, czy pracować ze swoim zespołem, gdy często zmuszeni jesteśmy do pracy w strukturze rozproszonej i w ciągłej zmianie, rozmawialiśmy w firmie o empatii.
Stawiasz sobie cele?
Dlaczego warto wciąż stawiać sobie cele, mimo iż nie każdy się uda zrealizować? Mało kto z nas stawia sobie takie pytanie. Raczej skupiamy się na tym i szukamy odpowiedzi na to, jak wyznaczyć sobie cele lub jak je osiągać – czyż nie? Dlaczego jednak w ogóle warto,...
Prawdziwego szefa poznaje się po…
No właśnie po czym? Zapewne jest wiele takich elementów, jakie można by tu wymienić. Chciałbym się skupić i przy okazji zaprosić Was do refleksji na temat umiejętności DELEGOWANIA, bo… …prawdziwego szefa poznać można po tym: „w jaki sposób dzieli się swoją władzą,...
Czy zespołowość przetrwa w trudnych czasach?
Podjąłem ten temat i postawiłem takie pytanie, ponieważ dziś większość firm ze względu na sytuację zaczyna pracę lub już pracuje w tzw. „zespołach rozproszonych”. Wielu z nas ma obawy czy pracując zza ekranu komputera, bez codziennych fizycznych kontaktów z innymi w...
Skąd menadżer powinien czerpać ekspercką wiedzę i inspirację?
Takie pytanie dostaję średnio raz w tygodniu, kiedy mam przyjemność pracować z różnymi osobami na konsultacjach, coachingu czy szkoleniach. Zawsze jednak zaskakuje mnie to pytanie, bo dostęp do informacji w dzisiejszych czasach wydaje się dość prosty. Jednak, gdy...
„Prokrastynacja – to codziennie się dzieje”
Co to jest to tajemnicze słowo „prokrastynacja”? Poprosiłem moją koleżanką z biura Angelikę, by rozwikłała tę zagadkę i znalazłareceptę. Zobaczcie co napisała, a ja podpisuję się pod tym w 100%, bo trafia w sedno sprawy. Kiedysam prowadzę szkolenia z tej tematyki, to...