„Konflikt z klientem – jak się zachować w takiej sytuacji?”
Czy wiesz, że zaledwie niecałe 4% klientów jest gotowych powiedzieć firmie o swoim niezadowoleniu z jej usług? Pozostałe 96% „po cichu” rezygnuje z usług firmy. Wśród tych pierwszych 4 procent zdarzają się sytuacje, w których sprzedawca i klient z pewnego powodu...
„Jak nie zniechęcić do siebie klienta jeszcze przed nawiązaniem współpracy?”
Chyba każdy już słyszał o zasadzie Pareto, mówiącej o tym, że 80% wszystkich przychodów z udanych transakcji jest wygenerowanych tylko przez 20% klientów, jakich handlowcy obsługują każdego dnia, miesiąca czy roku. Oznacza to, że na 100 rozmów handlowych...
„Kiedy klient przekracza granice dobrego wychowania w kontakcie z handlowcem”
„Klient ma zawsze rację” lub „Klient nasz pan” – to powiedzenie doskonale znane i wielokrotnie powtarzane w niejednej firmie. Jako że przez lata taka wieść niosła się po rynku, nie dziwmy się, że kontrahenci niejednokrotnie mają tendencję do puszenia się jak pawie....
„Zaproponuj klientowi, że będziesz go polecał”
Gdzie szukać nowych klientów? I to takich, którzy są gotowi właśnie z tobą zrobić interes – nie dlatego, że masz innowacyjną usługę czy produkt, ale ze względu na to, co robisz dla innych? Na przykładzie Tomasza, który pracuje w branży nieruchomości,...
„Czy da się pracować mniej a efektywniej?”
Ciekawe jest to zagadnienie, ponieważ na pierwszy rzut oka wydawałoby się, że przecież jeśli mniej się będzie pracowało to naturalne, że efekty przyjdą później. Z drugiej jednak strony, jeśli dane zadanie potrafię wykonać (przy dobrej koncentracji) w 6 godzin, a nie...
„O sprzedaży i byciu handlowcem…. – po mojemu”
Gdy rozpocząłem swoją przygodę zawodową jeszcze kończąc studia, trafiłem do sprzedaży. Pierwsza praca to sklep z odzieżą młodzieżową w galerii handlowej. Nie sądziłam wtedy, że po wielu latach będę miał przyjemność i zaszczyt stawać przed innymi i przekazywać na...
Mów co dla Ciebie ważne, by zespół podążał za Tobą!
W swojej pracy zawodowej pewnego dnia awansowałem na lidera i miałem przyjemność zarządzać zespołem. Zespołem, gdzie jeszcze do niedawna byłem tylko kolegą z zespołu. Budowałem też nowy zespół od podstaw i zmieniałem go, dostosowując do potrzeb organizacji. Miałem też...
7 trików na motywację pracownika – które zawsze działają
Ach, gdyby mi się chciało, tak jak mi się nie chce” – no… prawie, tak brzmiał ten słynny cytat z Kubusia Puchatka ☺ Faktycznie jednak gdy pracuję z menadżerami na różnym szczeblu i z różnym stażem, często słyszę pytania:Czym motywować pracowników, by „chciało im się...
Czy warto być empatycznym szefem?
Ostatnio, z punktu widzenia czasów, w jakich przyszło nam wszystkim funkcjonować, w których nie jest łatwo prowadzić biznes, czy pracować ze swoim zespołem, gdy często zmuszeni jesteśmy do pracy w strukturze rozproszonej i w ciągłej zmianie, rozmawialiśmy w firmie o empatii.
Stawiasz sobie cele?
Dlaczego warto wciąż stawiać sobie cele, mimo iż nie każdy się uda zrealizować? Mało kto z nas stawia sobie takie pytanie. Raczej skupiamy się na tym i szukamy odpowiedzi na to, jak wyznaczyć sobie cele lub jak je osiągać – czyż nie? Dlaczego jednak w ogóle warto,...