7 trików na motywację pracownika – które zawsze działają
Faktycznie jednak gdy pracuję z menadżerami na różnym szczeblu i z różnym stażem, często słyszę pytania:
Czym motywować pracowników, by „chciało im się chcieć”?
Co im dawać, a może zabierać?
Jakie benefity są najlepsze?
Stawiam wówczas tezę, czy na pewno chodzi o to, żeby coś dawać czy ograniczać, czy benefity stanowią jedyną opcję? Wg mnie nie i o wiele bardziej każdy z nas doceni to, jak zostanie zauważony to, że przełożony wskaże, że jego praca ma sens, że poczujemy się dowartościowani jako ludzie. W tych aspektach znajdują się podwaliny prawdziwej motywacji, bo nic nie ma takiej wartości jak „dobre słowo”
Czy warto być empatycznym szefem?
Ostatnio, z punktu widzenia czasów, w jakich przyszło nam wszystkim funkcjonować, w których nie jest łatwo prowadzić biznes, czy pracować ze swoim zespołem, gdy często zmuszeni jesteśmy do pracy w strukturze rozproszonej i w ciągłej zmianie, rozmawialiśmy w firmie o empatii.
Stawiasz sobie cele?
Dlaczego warto wciąż stawiać sobie cele, mimo iż nie każdy się uda zrealizować? Mało kto z nas stawia sobie takie pytanie. Raczej skupiamy się na tym i szukamy odpowiedzi na to, jak wyznaczyć sobie cele lub jak je osiągać – czyż nie? Dlaczego jednak w ogóle warto, mimo że część się udaje realizować a cześć nie, to już pytanie, które sięga trochę do innych sfer naszych pokładów świadomości i tożsamości.
Prawdziwego szefa poznaje się po…
No właśnie po czym? Zapewne jest wiele takich elementów, jakie można by tu wymienić. Chciałbym się skupić i przy okazji zaprosić Was do refleksji na temat umiejętności DELEGOWANIA, bo… …prawdziwego szefa poznać można po tym: „w jaki sposób dzieli się swoją władzą,...
Czy zespołowość przetrwa w trudnych czasach?
Podjąłem ten temat i postawiłem takie pytanie, ponieważ dziś większość firm ze względu na sytuację zaczyna pracę lub już pracuje w tzw. „zespołach rozproszonych”. Wielu z nas ma obawy czy pracując zza ekranu komputera, bez codziennych fizycznych kontaktów z innymi w...
Skąd menadżer powinien czerpać ekspercką wiedzę i inspirację?
Takie pytanie dostaję średnio raz w tygodniu, kiedy mam przyjemność pracować z różnymi osobami na konsultacjach, coachingu czy szkoleniach. Zawsze jednak zaskakuje mnie to pytanie, bo dostęp do informacji w dzisiejszych czasach wydaje się dość prosty. Jednak, gdy...
„Prokrastynacja – to codziennie się dzieje”
Co to jest to tajemnicze słowo „prokrastynacja”? Poprosiłem moją koleżanką z biura Angelikę, by rozwikłała tę zagadkę i znalazłareceptę. Zobaczcie co napisała, a ja podpisuję się pod tym w 100%, bo trafia w sedno sprawy. Kiedysam prowadzę szkolenia z tej tematyki, to...
Szef, też człowiek!!
Dobry, skuteczny lider zawsze jest na posterunku, potrafi dobrze delegować zadania, jest wyrozumiały dla pracowników, udziela informacji zwrotnej, chwali, walczy o swojego pracownika u przełożonych, rozwiązuje konflikty, wyciąga wnioski, analizuje sytuację rynkową,...
Zmiany, zmiany, zmiany…
Są takie sytuacje w pracy zawodowej, że nagle zmienia się rzeczywistość, w której działasz. Masz zaplanowane działania na najbliższy miesiąc, kwartał, może nawet rok. Masz postawione cele, wizja staje się realna w jakimś stopniu, bo dzień po dniu po kawałeczku ją realizujesz i nagle…
„Ufaj swoim współpracownikom i buduj zaufanie do siebie – to podstawa dobrych relacji z pracownikiem”
Ufać pracownikom to dać im przestrzeń do działania i wierzyć, że wkładają serce w to co robią w pracy. Z drugiej strony, co robić, by budować zaufanie do siebie jako szefa? Bo przecież naturalne jest, że jeśli pracownik darzy zaufaniem przełożonego to wzrasta jego zaangażowanie w pracę.